Tuesday, February 19, 2013

TIGA PAGAR



ehem,
orang kata..sebelum berkata kena lepas tiga pagar.



pagar pertama,
"betul ke apa yang aku cakapkan?"


pagar kedua.
"perlu ke aku nak cakap macamni?"


pagar ketiga,
"rasa-rasanya elok tak kalau aku cakap macamni?"


dan lepas kau dah rasa diri kau lepas ketiga-tiga pagar...
ha, waktu tu tulah baru duduk depan aku nak bercerita.

jangan terus cakap taktentu hala.


*sengih*


lambat laun semua orang akan tahu.



INGAT TU.



kalau ye pun taknak lompat menerusi tiga pagar tu.
cari bukti.
dah ada bukti, baru argue.

sebab yang nyata nya. aku cakap bersama BUKTI.


Jangan cakap pasal KARMA.
takbaik.
Kita ada kepercayaan kepada Qada' dan Qadar.


Itu sebab, jangan cakap sebelum lepas tiga pagar tu.


Jangan tegur, apa yang takpatut kau tegur. 
lagi lagi pasal HIJAB.

diri sendiri, cermin dahulu.


memang kita takboleh nak cakap,  "asal tak bertudung, hati nya jahat."
TAPI dah termaktub semua.
dan bila dah diperintahkan semua..
engkau tak boleh tulis.
"One fine day..Insyaallah."


Fikir.
Fikir.
dan fikir.


sekarang..aku ke engkau yang takmatang?


*sengih*

Terima Kasih. Ye, Semoga Allah Mempermudahkan Semuanya.

No comments: